© copyright s.v.Tivoli

Deze website seizoen 2013-2014

Algemeen

Tegen het einde van het seizoen 2004-05 ging de concept-site via de ESR het web op. Vanaf seizoen 2005-06 zijn we daadwerkelijk gestart. We zijn dus alweer bezig met het 8ste seizoen op het web. Helaas laten de meeste teams het al vanaf het begin het afweten v.w.b. de vulling van hun pagina. In het afgelopen seizoenen droegen alleen het 3e en de veteranen hun steentje bij en af en toe iets van de jeugd. We roepen de overige teams en ook de jeugd op om hier verandering in aan te brengen zoals b.v. een 11-talfoto of wedstrijdverslagen in te sturen. De invulling van de website is niet alleen de taak van de webgroep maar van iedere Tivoliaan die wat te melden heeft. In het seizoen 2011/12 hebben we de website in een nieuw jasje gestoken. Er is gebruik gemaakt van andere software die veel meer mogelijkheden biedt zoals Flash, pulldown-menu, roteren tekst en afbeeldingen, fotoshow, foto’s vergroten enz.. De lay-out is toen wel zoveel mogelijk overgenomen zoals de paginakleur. Toen hadden de pagina’s een vaste afmeting maar daar zijn we van afgestapt waardoor bepaalde onderwerpen nu op 1 pagina te lezen zijn. Dit jaar hebben we weer wat aan de lay-out gesleuteld, zo is een kop en voetbalk toegepast in de clubkleuren en zijn wat meer tekstkaders toegepast om bepaalde onderwerpen beter te accentueren.

Pulldownmenu en Subsite

Onder de hoofdknoppen van de navigatiebalk zitten geen pagina’s meer. In het verleden wel maar dat was voor sommige onduidelijk. Als je nu met de muis bv op “Teams” gaat staan opent gelijk het submenu met de teams die je kunt kiezen. Bij sommige pagina’s kunt u rechtsonder met         verder of terug bladeren. Met het Tivoli-logo linksboven kunt u terug naar de startpagina. Er worden ook subsites toegepast zoals o.a. de verslagen en het archief. Als u vanuit de subsite terug wilt naar de hoofdsite klikt u eveneens op het Tivoli-logo.

Instelling beeldscherm

Om de standaard webpagina geheel op het scherm te krijgen adviseren we om bij een normale monitor een beeldscherm-resolutie van 1024 x 768 of groter te kiezen. Voor breedbeeld is 1680x1050 een mogelijkheid. Dit kunt u instellen door met de rechter muisknop op het bureaublad te klikken en dan "eigenschappen" (Bij Vista "Beeldscherminstellingen" waarna je al gelijk de instelling kan wijzigen). Het venster "Eigenschappen voor het beeldscherm" verschijnt. Kies hier het tabblad "instellingen" waarop u de beeldschermresolutie kunt aanpassen. Het resultaat is mede afhankelijk van uw configuratie.

Domeinnaam

Met ingang van 09-09-2009 is onze website onder een eigen domeinnaam verder gegaan. Hiervoor vaarden we onder de vlag van de ESR (Eindhovense SportRaad). Maar deze is destijds gestopt met deze service voor sportclubs in Eindhoven. We zijn toen overgestapt op frontpage maar bleven bij provider "DGW internet Solution" waar de ESR ook gebruik van maakte. In september 2012 zijn we van provider verandert. De 200 Mb die we bij DGW had was lang niet genoeg meer mede omdat er ook filmpjes op de site werden gezet. We kunnen nu bij “MAGIX-online” met globaal 15 Gb wel even vooruit. Mocht u vragen, op- of aanmerkingen hebben over deze website laat het ons dan even weten via de webbeheerder. Het E-mailadres vindt u op de pagina contact. We zullen uw inbreng serieus bekijken. Uw mening over onze website of over andere zaken kunt u kwijt in ons gastenboek.  We hopen dat u veel plezier beleefd aan onze website. De Webgroep
Contact Contact